Raport
Polska za filtrem
2025

Jak bardzo media społecznościowe i kariera zawodowa
wpływają na nasze postrzeganie siebie i decyzje o poprawie wyglądu?


Sprawdź, ilu Polaków myśli o zabiegach estetycznych, co ich do
tego skłania – i co mają z tym wspólnego filtry z Instagrama.

Pobierz raport i dowiedz się między innymi

32,8% dorosłych Polaków – czyli ok. 11 milionów osób – myślało o wykonaniu zabiegu medycyny estetycznej w ciągu ostatnich 5 lat
Ponad połowa (52,3%) osób po zabiegu deklaruje, że wcześniej zmagała się z pogorszeniem samopoczucia psychicznego
44,3% respondentów przyznaje, że decyzja o zabiegu była w pewnym stopniu efektem wpływu mediów społecznościowych
Co drugi badany (53,2%) dostrzega wpływ wyglądu na swoją sytuację zawodową
“Współczesna medycyna estetyczna stała się nie tylko usługą – to znak społecznej akceptacji idei "idealnego ja". Kluczową rolę odgrywają tu wzorce narzucane zewsząd – muzyki, treści online i kultury celebrytów. Badania psychologiczne jasno wskazują, że media społecznościowe – szczególnie Instagram, Snapchat czy TikTok – silnie kształtują naszą percepcję piękna.

Użytkownicy widzą nieskazitelne oblicza influencerów i celebrytów, dostępne przez filtry i retusze – co zwiększa zależność od estetycznych „norm” i utożsamiania się z nimi.”
Dorota Minta
psycholog, psychoterapeuta

Autorzy raportu

Sprawdź, kto odpowiada za stworzenie raportu o zdrowiu psychicznym Polaków.
Wydawca raportu:
Realizacja badania:
Partnerzy merytoryczni:

Artykuły o medycynie estetycznej

Tutaj znajdziesz artykuły, które oferują cenne wskazówki oraz porady dotyczące medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej.
Pobierz raport
"Polska za filtrem 2025"
Pobierz raport
Pobierz bezpłatny raport